سیستم های فروشگاهی

صندوق فروشگاهی چیست؟ 

صندوق فروشگاهی POS

منظور از صندوق فروشگاهی، کامپیوتری است که با سخت افزار صندوق فروشگاه تجهیز شده است. شما در این صندوق های فروشگاهی به سیستم عامل ویندوز دسترسی دارید و به همین دلیل می توانید نرم افزار حسابداری فروشگاهی مورد علاقه خود را بر روی آنها نصب کنید. البته در نظر داشته باشید که برای کاربری مناسب باید حداقل مشخصات سخت افزاری (رم، سی پی یو، حافظه و …) مورد نظر شرکت نرم افزاری را در کامپیوتر بکار ببرید. این نسل از صندوق های فروشگاهی که در حال حاضر پردکابردترین و محبوب‌ترین آنها نیز هستند، امکانات متنوعی را در اختیار شما قرار می دهد.

  • امکان تعریف چندین کاربر
  • امکان تعریف سطح دسترسی هر کاربر
  • امکان اتصال انواع پرینتر و فیش پرینتر
  • امکان اتصال انواع بارکدخوان
  • امکان نصب نرم افزار مورد نظر و ارتقا سیستم در صورت تمایل 
  • محیط کاربری مناسب


صندوق فروشگاهی اندرویدی


اگر در کسب و کار خود به دنبال صندوق فروشگاهی با حداقل نیاز به فضا باشید، صندوق فروشگاهی پارمیس اسمارت گزینه‌ای ایده‌ال برای شما است. علاوه بر این با استفاده از نسخه اندرویدی صندوق که بر روی پوزهای اندرویدی نصب می‌شود، می‌توانید تا حد زیادی در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید. این نرم افزار قابلیت کار بر روی گوشی یا تبلت اندرویدی شما را نیز داراست.در حقیقت شما می توانید بدون نیاز به پرداخت هزینه برای خرید سخت افزار فروشگاهی، گوشی یا پوز اندرویدی خود را به صندوق فروشگاهی تبدیل کنید. علاوه بر این امکان چاپ فاکتور و فیش پرداخت در پوزهای اندرویدی نیز برای شما فراهم شده است. اما اگر از گوشی استفاده می‌کنید می‌توانید فاکتور فروش را برای مشتریان خود ارسال کنید.


مزایای استفاده از صندوق فروشگاهی

مکانیزه شدن فرایند فروش اولین و مهمترین مزیت استفاده از صندوق فروشگاهی است. تاثیر این رخداد در فروشگاه های بزرگ، هایپرمارکت‌ها، فروشگاه های زنجیره‌ای به خوبی لمس است. مکانیزه شدن فرایند فروش، به مدیریت هرچه بهتر کالا در فروشگاه کمک می‌کند.

اطلاع از موجودی کالا در این حوزه ها به مدیریت فروش کمک می‌کند:

  • سفارش به موقع و تامین موجودی کالا
  • مرجوعی به موقع کالاهای فاسدشدنی
  • امکان فروش با تخفیف کالاهای با تاریخ انقضا نزدیک
  • رضایتمندی بیشتر مشتریان
  • اطلاع از کالاهای پرفروش و کم فروش

علاوه بر این مدیریت مکانیزه فروش، در حوزه های مدیریتی نیز مزایای زیادی را به همراه دارد:

  • مدیریت بهینه نیروهای فروش
  • کاهش خطای انسانی و افزایش بهره وری خط فروش
  • دسترسی به گزارشات فروش هر کارمند
  • امکان تعیین سطح دسترسی برای کارمندان
  • افزایش سرعت فروش
  • امکان اجرای کمپین‌های تخفیف و وفادارسازی مشتریان
  • مدیریت صف مشتریان و رضایت بیشتر مشتریان

در کل استفاده از صندوق فروشگاهی، به شما کمک می‌کند تا به گزارشات متنوع و قابل تحلیلی از روند فروش و وضعیت کسب و کار خود دست پیدا کنید. دسترسی به این اطلاعات، به مدیران کمک می‌کند تا تصمیمات آگاهانه ‌تر را در قبال توسعه کسب و کار خود بگیرند. علاوه بر این در صورت استفاده از سیستم های یکپارچه، می توانید اطلاعات را بین نرم افزارهای مختلف مانند CRM انتقال دهید و از گزارشات یکپارچه و قابلیت های این نرم افزارها استفاده کنید.